SLOVENSKO 2017

9. april 2017 at 13:28 | Elly |  travelling
Každý rok naše škola pořádá výměnný pobyt na Slovensku. Tato nabídka je však pouze pro určitý počet osob "áčkových oborů", čti Obchodní akademie. Do Ivanky pri Dunaji se nás vydalo tedy celkem sedm.

» 27.3.2017, pondělí
Odjezd jsme měli ve 12 dopoledne, takže mě minulo vstávání do školy. Vstala jsem tedy až v 9, dobalila poslední věci a v 11:30 mě taťka vezl ke škole. Tam jsem se ještě rozloučila s přítelem a ve 12:30 už jsme byli na cestě. Přijeli pro nás dodávkou, která byla "ultra pohodlná". Půl cesty jsme prospali a okolo 16:30 jsme byli v cíli - v Ivance pri Dunaji. Ubytovali jsme se (čtyři patra s těžkými kufry je fakt lahoda), prohlédli si školu a šli na večeři. Po večeři jsme si šly s holkama nakoupit, sednout na víno (já seděla na suchu, protože víno nepiju) a večer jsme zakončili filmem Pařba ve Vegas.

» 28.3.2017, úterý
Ráno nám začalo šestou ranní. Namalovaly jsme se, vyčistily zuby, vybraly outfity a běžely na snídani. V 7:30 jsme pak měly odjezd na praxe. Čtyři nás vysadily v Auto Kelly a zbytek holek byl v jiné firmě. My v AK jsme dostaly za úkol uklidit prodejnu a zamést sklad. Docela sranda, když jsme tam přišly v 8:30 a do 12:45 jsme tohle měly udělat. Samozřejmě jsme měly několikahodinové přestávky. 😂 Musíme ale poděkovat panu řediteli, že nám každé koupil z automatu čokoládu. 😊 Pak jsme se akorát vrátily na oběd a ve dvě hodiny už byly směr Thermalpark v Dunajské Strede. Já plavat nešla, takže jsem seděla v bufetu, dělala věci na blog a četla Sbohem, armádo!, ze které mě následující týden čekala písemka. (Bohužel, slibovanou WiFi jsem nenašla, tak jsem musela čas využít jinak. 😂) Večer jsme si šly pak s holkama sednout do restaurace na malinovku, která byla mimochodem totálně boží a na salát.

» 29.3.2017, středa
Dnes se vstávalo úplně na nic. Na praxi jsme umývaly výlohy, zametaly parkoviště, šly se na hoďku projít a hlavně - fotily o sto šest. 😂 Po obědě jsme měly volno, protože 29.3. mají na Slovensku Den učitelů a nikdo se nám nechtěl věnovat (asi 😂). Nám to ale nevadilo, protože jsme měli v 18 hodin odjezd do Národního divadla, takže jsme se mohly v klidu připravit. Jeli jsme na Labutí jezero. Byl to balet, trval tři hodiny a vůbec mě to nezaujalo a ani nebavilo. S baletem asi kamarádi nebudeme. 😁

Dnes také vzniklo toto video:
A fakt nejsem nadšená, že je na začátku můj ksicht 😂😅

» 30.3.2017, čtvrtek
O tom, že jsme vstávaly v šest, se zmiňovat už nemusím. Jediné, co nás utěšovalo a drželo nad vodou byl fakt, že dnes máme poslední praxi! U snídaně jsme se taky dozvěděly, že na praxi budeme končit už v 11, místo ve 12:45. Hned byl den lepší. 😃 Po příjezdu do AK jsme asi hodinu seděly s holkama v šatně/kuchyňce, a pak nám dal ředitel faktury, ať je seřadíme podle čísel - konečně práce, která koresponduje s naším oborem, juchů! Po příjezdu na intr jsme pak šly na oběd, trošku jsme se pobalily (dobře, takže vůbec) a ve 14 hodin byl odjezd do Bratislavy, kde nás čekala prohlídka hradu, města a nakonec nákupy. Všechno jsme zvládly a večer zakončily v pizzerii, kde jsme nakonec nechali za pět lidí dohromady přes 66€. Při placení jsme se chtěli všichni zbavit drobáků, tak jsme platili snad i centy a servírka to okomentovala slovy: "Vy ste boli niekde v kostole?" 😂

» 31.3.2017, pátek
Vstanout, sbalit se a odjet! Tři hlavní body, kterými jsme se držely - nebo alespoň já. 😂 Po snídani jsem si zabalila snad všechny věci, a i když byl naplánovaný odjezd až v 8, od 7:30 už jsme musely být se zavazadly - a že jich bylo, nachystané ve vestibulu, protože intr se v 7:30 zavírá. Na konec jsme dostaly drobné dárečky, v autobuse usnuly a probudily se až na české dálnici.

Musím říct, že jsem neskutečně ráda, že jsem jela, protože takové zážitky a vzpomínky, které nám z tohoto výletu zůstaly, si poneseme v srdcích už navždy. ❤

Pár poznatků:
  • pokud jsem někdy nadávala na české silnice, beru zpět - ty slovenské jsou daleko horší,
  • nebudu si kupovat sněžítko hned v prvních Souvenirs, které uvidím - pak můžu být totiž naštvaná, že po cestě najdu sněžítko za poloviční cenu,
  • nebudu se smát Barči, že moc pije a bude se jí chtít v autobuse čůrat - budu to já, která se bude dvě hodiny na sedadle kroutit a modlit se, ať už vstupujeme,
  • Slováci jsou moc míli a hodní, což se o naší české většině říct nedá,
  • to, co při přecházení přes cestu pípá, není bomba, ale přechod,
  • když řeknu, že mi 1,5l pití vydrží od pondělí až do pátku, tak to tak fakt bude,
  • na Slovensku je asi normální mít v březnu ještě nazdobený vánoční stromeček,
  • pokud budu chtít mít hezké fotky, nebudu dávat do ruky foťák Verči, protože fotky budou křivé, useklé a kdoví co ještě (z čehož vyplývá, že skoro všechny fotky fotila ona) - ale jinak #VercaPhotography,
  • když se řekne, že je jaro, tak na Slovensku je fakt jaro!

Comments

1 Daisy Daisy | Web | 10. april 2017 at 10:29 | React

Výběr outfitu je nejdůležitější! :D.. Taky to vždy řeším, když jsem někde jinde. Vypadá to tam moc krásně, vůbec bych to do Slovenska neřekla :).

2 Elly Elly | Web | 10. april 2017 at 17:06 | React

[1]: Já si napsala na papír, co který den budu nosit, ať netahám s sebou zbytečně moc oblečení :D A ano, taky mě překvapilo :)

3 HockeyGirl HockeyGirl | Email | Web | 10. april 2017 at 19:53 | React

Fotky jsou moc pěkné ;) Taky jsem byla v Bratislavě, ale na dovolené. Je to krásné město.

4 Elly Elly | Web | 10. april 2017 at 20:41 | React

[3]: Krásné, ale oproti Praze mi přijde strašně maličké :D

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.

Official blog of Elly | © 2011 - 2017 | Opened: 27.11.2011 | Design by:eLLen May | Version: #56 | Published: 2.3.2017